הפרכת הדתות המונותאיסטיות הגדולות בעולם
 
 
 
משמעות > דתות > מונותאיזם
 
 
 
   ראשי - מפה
   אבולוציה ובריאה
   משמעות ודתות
 
 
  >  נצרות ואיסלאם
 
 
  >  דיון בשני חלקים
 
 
  >  דתות המזרח
 
 
  >  דתות עתיקות
 
 
  >  משמעות - ראשי
 
 
  >  דתות - ראשי
 
 
  >  האמת - ראשי
 
 
 
 
   השקפה ודעות
   שאלות ותשובות
   תורה ויהדות
   סרטים והרצאות
   הורדות (חינם)
   הכר את יהדותך
   פרטים והדרכה
  
  
      
 
 
 
 נצרות ואיסלאם  דיון בשני חלקים  דתות המזרח  דתות עתיקות

בחר את גודל הטקסט:  + / -
 
 
 

ישו ומוחמד, הנצרות והאיסלאם

"הפרכת שתי הדתות המונותאיסטיות הגדולות בעולם"

מאת דניאל בלס

 
 
 
 
 
- הנצרות: במה הם מאמינים?

הנוצרים מאמינים במעמד הר-סיני שהתרחש לעיני העם היהודי. הנוצרים (וגם המוסלמים) מאמינים בתורה שמסר האלוקים לעמו הנבחר, לעם ישראל, באמצעות משה רבינו, אותם ציווה לשמור את השבת ולהניח תפילין.
ועם כל זאת, הנוצרים מאמינים שהאלוקים שינה את דעתו והחליט לשנות את התורה ולהעביר את התורה החדשה דרך אדם בשם ישו, מושיעם המעונה ומחולל הניסים כביכול, ולתת להם (הנוצרים שקבלו את דבר ישו) תורה חדשה (מה שמכונה אצל הנוצרים "הברית החדשה": התורה החדשה של האלוקים).
 
הדת הנוצרית החלה לפני אלפיים שנה, כשהם מאמינים בנביא (שקר) הקרוי ישו. אמו של ישו נקראת מריה. ולפי תורתם מריה מעולם לא קיימה יחסי אישות אך אין זה מנע ממנה להתעבר על ידי "רוח הקודש", כשבכך נולד לה בנה ישו... (במילים אחרות, מריה היתה נשואה ובנה ישו היה ממזר).
בטוחני שנשים רבות לאורך ההיסטוריה, ואפילו בימינו, היו רוצות להסביר את ילדיהן מחוץ למסגרת הנשואין, כהתעברות טהורה מרוח הקודש...
 
ישו הוא ביטל מצוות מעשיות מן התורה וטען לאלוהות (בברית החדשה נכתב: "אני ואבי אחד הם"), על אף שכתוב בתורה כי העושה כן היננו נביא שקר. מסופר שישו עשה מעשי נסים, כהליכה על המים או שכפול לחמים.
עצם הטענה שישו ידע לחולל מעשי כשפים אינו פלא גדול, ובודאי שנביא שקר הוא זה שמבקש שיאמינו בו רק בשל מעשי נסים, כאשר הוא נוטש את התורה בו בעת. גם חרטומי מצרים היו מכשפים מרשימים, וישראל לא קיבלו את אמונת המצרים בשל כך.
 
 
 
 
 
 
- כישופים ומעשי נסים, קנה מידה לאמת?
 
חז"ל (בסנהדרין מג, עב) טוענים (בצנזורה) ש"ישו כישף והסית והדיח". לפי ספרים קדמונים ישו למעשה השתמש בחכמת הסוד והקבלה כדי לחולל כישופים ומעשי נסים לעיני ההמונים.
במילים אחרות, ישו היה מכשף. היהדות, כ-דת הרציונאלית היחידה בעולם, אינה מקבלת כישופים או מעשי פלאים שבריריים כסיבה לשינוי דת.
 
העיסוק בכשפים מוכר לנו לא רק מדברי הגמרא אלא מדברי התורה ממש, כאשר המצרים היו עוסקים בכשפים (עשרת מכות מצרים שונות בכוחם כאשר הן מראות כי האל השולט בהם, הוא בעל שליטה בכל גרמי תבל: המים והאש, החיידקים והרמשים, חוקי הטבע, עונות השנה וחיי כל אדם בארץ. ומכאן שהתורה מדווחת לנו על בורא העולם ולא אחר).
 
מדברי התורה וההיסטוריה, ישו לא היה שונה מפרעה מלך מצרים אשר טען גם הוא לאלוהות, וכוהני מצרים אשר ידעו לחולל כשפים. נביאי שקר מוכרים לנו מכל הדורות, וישו לא היה שונה מהם ביודעו לעשות להטים, ממש כפי שידעו לעשותם חרטומי מצרים.
ישו חולל מעשי כישוף שונים כמו הליכה על המים (מה שאגב, היה יכול להיות גם טריק טבעי מאוד), אך גם מעשי הכישוף שעשה לא הצליחו להגן עליו לעד, וכאשר הוא נתפס בידי השלטונות הוא נותר חסר אונים.
 
רק פשוטי העם המתרשמים מכישופים היו מסוגלים להאמין לישו, ובודאי שלא חכמי היהודים לאורך התקופות. תלמידיו המעטים של ישו היו היחידים שראו בו משיח, וזאת כאשר הסמכות היהודית העליונה בארץ ישראל (הסנהדרין), ראו בו מורד ונביא שקר. הסנהדרין מסרו אותו לידי השלטונות הרומאים כדי שיוציאו אותו להורג. בתורה עצמה כתוב שחובה על היהודים להישמע לסמכות היהודית העליונה לאורך כל דור (ושמעת אל השופט אשר יהיה בימים ההם: "ועשית ככל אשר יורוך ימין ושמאל", כאשר עוד בזמני התורה קמה הסנהדרין הראשונה בידי משה רבינו). הסמכות היהודית העליונה לא התרשמה מכישופיו של ישו וטענת אלוהותו, ומסרה אותו לשלטונות. בתורת ישראל כתוב שסופו של נביא השקר הוא לההרג, וכך באמת היה.
 
לפי הגרסאות הרשמיות היהודים דיווחו לרומאית על "דת חדשה" המתפתחת מתחת לאפם, ואלו הלכו לצלוב את ישו בשיטות הידועות שלהם. מסיבה זו הולכים נוצרים עם סמל של צלב ומייחסים לו קדושה (מצחיק, כי לפי הגיון מעוות זה, אילו היו מחליטים הרומאים להרוג את ישו באמצעות דריסתו בידי סוס, היו כנראה מייחסים הנוצרים לסוס קדושה מיוחדת...

 
הרומאים צלבו את ישו על צלב, כנביא שקר, כפי שהם צלבו אינספור אנשים לפניו ואחריו. עם זאת, בטוחים נוצרים רבים שהיהודים הם שרצחו את ישו. על מיתוס זה התבססה האנטישמיות במשך אלפי שנים.
ישו, נביאם היחיד, אשר חלקם מאמינים שהוא היה הבורא שירד בדמות אדם, עונה ונרצח (לדעתם הוא נרצח כדי לכפר על חטאיהם של אנשי העולם... לנו ברור שאיש לא יכול לגעת בנביא השם, כפי שאיש לא היה מסוגל להרע למשה רבינו. ומכאן שישו היה נביא שקר).
 
 
- הסתירה לאלוהותו של ישו נמצאת בתורה!
 
אחד מהאבסורדים הגדולים ביותר לדעתי בברית החדשה של הנוצרים, היא העובדה שהם סותרים את דברי התורה הראשונה והמקורית, שבה האלוקים טוען (ובעצם גם מתנבא) שאסור להקשיב לכל איש שהוא חולם חלום (לא מזכיר לכם את מוחמד?) או נביא שקר שיעשה ניסים (כדוגמת ישו) וסופו למות בשל היותו נביא שקר.
 
כך מצינו שאומר הקב"ה בספר דברים (פרק יג, א): "את כל הדבר, אשר אנוכי מצווה אתכם - אותו תשמרו לעשות: לא תוסף עליו, ולא תגרע ממנו".
כלומר, אסור להוסיף מילה על דברי התורה והחוקים שנתנו! ישו כידוע ביטל את המצוות המעשיות, ואין איש ששומר שבת או מניח תפילין בשמו. לשיטתו של ישו אין יום חשוב בשבוע מיום אחר. אין שבת בניגוד לאמור במפורש בתורה הקדושה! (כפיצוי על חוסר ניכר זה, עשו להם הנוצרים מנהג לשבות ביום ראשון...).
 
ישו עקר את כל המצוות המעשיות ובכך הפך לנביא שקר מוחלט, זקן ממרא החייב מיתה. למעשה כל הברית החדשה היא הוספה על דברי התורה המקורית, אשר סותרת אותה מפורשות.
 
בהמשך כתוב: "כי יקום בקרבך נביא או חולם חלום, ונתן אליך אות או מופת. ובא האות והמופת אשר דיבר אליך לאמור: נלכה אחרי אלוהים אחרים, אשר לא ידעתם ונועבדם, לא תשמע אל דברי הנביא ההוא או אל חולם החלום ההוא: כי מנסה ה' אלוקיכם אתכם, לדעת הישכם אוהבים את ה' אלוקיכם בכל לבבכם ובכל נפשכם. אחרי ה' אלוקיכם תלכו ואותו תיראו; ואת מצוותיו תשמורו ובקולו תשמעו, ואותו תעבודו ובו תדבקון. 
 
הנצרות מאמינה באלוהותו של ישו ומריה. התורה מלמדת אותנו ברורות שאין מעשי כישוף או נסים קנה מידה להאמין לדברי הנביא. למעשה אסור להקשיב לנביא הגורע ממצוות התורה, גם כאשר הוא עושה נסים, ונביא הגורע ממצוות התורה הוא נביא שקר גמור.
 
בהמשך אומרת התורה גם את דינו של נביא שקר שכזה: "והנביא ההוא או חולם החלום ההוא יומת, כי דיבר סרה על ה' אלוקיכם המוציא אתכם מארץ מצרים והפודך מבית עבדים - להדיחך מן הדרך אשר ציווך ה' אלוקיך ללכת בה. וביערת הרע, מקרבך". 
 
אומרת התורה שדינו של נביא שקר שכזה הוא מיתה, וישו באמת נהרג על היותו נביא שקר. אומרת התורה, שנביא שקר שכזה מדבר סרה על השם יתברך אשר הוציא אותנו מארץ מצרים (ולא את הגויים המאמינים בישו כיום), ומדיח אותנו מהדרך אשר ציווה אותנו הקב"ה ללכת בה (כלומר, נביא שקר אשר בגללו מבטלים את דרך התורה והמצוות. זוהי הברית החדשה).
על כך אומר הקב"ה: וביערת את הרע מקרבך.
 
הנצרות כופרת באחד מעיקרי האמונה הבסיסיים ביותר בתורה, בסוברה שישו היה חצי-אל חצי-אדם. מה שהם מכנים בשם השילוש הקדוש. הנצרות התחלקה לפלגים רק מסיבה זו, היו שראו את ישו כאדם נביא, היו שראו אותו כאל שירד בדמות אדם, והיו שראו אותו כאל ואדם גם יחד... על כך טבחו הנוצרים אלה באלה משך אלפי שנים.

 
חלק מן הנוצרים מאמינים שישו היה נביא השם וחלקם מאמינים שישו היה בעצם האלוקים שירד לארץ בדמות אדם כדי לכפר על מעשי האנושות. על כן הנצרות מתחלקת לכתות וזרמים. נוצרים רבים מאמינים שאדם חוטא יכול לבקש את מחילתם של שלשה אלים שונים:
1) ישו - הם מתפללים לישו.
2) מריה - אימו של ישו, גם אליה הם מתפללים.
3) האלוקים - מעין האבא בכל העסק...
 
מאוד ציורי, לא כן?
 
רוב הנוצרים בימינו מאמינים שהאל וישו היו אחד. כלומר, האל ירד לעולם בדמות אדם ונצלב ערום על הצלב...
אך יש גם מעט נוצרים אשר טוענים שישו היה אדם, שליח השם ואחרון הנביאים, מה שמופרך על ידי התורה עצמה כפי שנראה בהמשך.
 
 
- מוסר מעוות, אנטישמיות, טבח והרג!
 
לאחר ארבע מאות שנה מאז צליבתו של ישו, הכירה האימפריה הרומית בנצרות. נוצרים רדפו, פגעו, והעלילו עלילות דם על היהודים במשך אלפי שנים. אחד המניעים שלהם לכך היתה הידיעה שכל עוד קיימים היהודים וממשיכים לקיים את יהדותם בת שלושת-אלפים השנה, משמע שהתורה לא התחדשה והאלוקים לא שינה את התורה מעולם.
 
מאות אלפי יהודים העדיפו למות ביסורים על מזבח הנצרות ובמרתפי האינקויזיציה ובלבד שלא לעבור על דתם היהודית! ופעמים רבות דרשו מהיהודים את האולטימטום הזה, בסוברם שכאשר לא יהיו עוד יהודים, תוכח הנצרות שלהם.
 
הנצרות ירודה גם ברמת המוסריות והצדק האוניברסאלי שהיא מציעה.
לשיטתם של נוצרים, כל מי שלא מאמין בישו סופו אבדון, ומאידך גם נאצי המאמין בישו יגיע לגן-עדן.
לפי הנצרות מספיקה האמונה בישו כדי לכפר על כל החטאים, ומי שאינו מאמין בישו, יגיע לפי דעתם, לגיהנום לנצח נצחים... לפי הגיון מטורף זה, הנוצרים האכזרים שטבחו יהודים בעינויי תופת יגיעו לגן עדן וקורבנותיהם היהודים המסכנים יגיעו לגיהנום!
 
לפי הנצרות: הרמב"ם, רש"י, הרמב"ן, החפץ חיים, הבבא סאלי, וכל גדולי התורה של כל הזמנים יגיעו ח"ו לגיהנום! הרי זהו שקר מוחלט!
 
הנוצרים והמוסלמים רצחו וטבחו אנשים שלא הסכימו להאמין במשיחם במשך אלפי שנים.
 
היהדות מעולם לא בקשה לרצוח גוי אם לא יתגייר. גוי צריך לרצות להתגייר כדי להיות גר צדק, ולמעשה היהדות מכירה בכל הגויים כבני אדם אשר יגיעו לגן-עדן או לגהנום בהתאם למעשיהם הבסיסיים ביותר (לא לרצוח, לא לגנוב, וכו'). הנצרות והאיסלאם לעומת זאת, גוזרים דין מוות וגיהנום נצחי לכל מי שלא מאמין בהם.
 
אולי היתה זאת אחת הסיבות לשנאתם של נוצרים, אשר ראו את ההשגחה האלוקית על היהודים, שעל אף שהיהודים הם עם קטן ונרדף אשר אינו מעודד גיור, הם העם היחיד עם התורה ששרד במשך אלפי שנים תחת החרב בלי להכחד.
 
 
- נבואות שקר נוצריות!
 
לשיטת הנוצרים, העם היהודי נידח לכל הדורות. האלוקים כבר לא מעוניין ביהודים שומרי "הברית הישנה". "חשובי" הנוצרים טענו שעם היהודים נידח לכל הדורות ולעולם לא ישוב לארצו" - כלומר, אלוקים נטש את ישראל (זהו לא רק עונש של גלות אלא ביטול ממש של עמו הנבחר) ולכן ישראל לא יכנסו לארץ ישראל (אלוקים נידה אותם לעולמים!).
מנהיגים נוצרים התנבאו על כך מאות בשנים, שעם ישראל לעולם לא ישוב לארצו. נגזר עליו להיות מצורע בין הגויים... על כן הגבירו את האנטישמיות והרדיפות ביהודים.
 
כל הגויים האמינו בנבואה זו בלב שלם עד שהיהודים חזרו לארץ ישראל...
 
ההיסטוריה הוכיחה בדיוק את ההיפך, והפריכה את כל נבואות הכזב הנוצריות, מכיוון שלא זו בלבד שאלוקים שמר על העם היהודי אלפי שנים בגלות, כאשר תרבויות עצומות כיוון וכרומא נעלמו כליל, אלא הוסיף להעלות אותנו לארצנו לפני הגאולה, ממש כפי שכתוב בספר התורה. שבאחרית הימים יעלה עם ישראל לארצו. החזרה שלנו לארץ מוכיחה שהנצרות היא לא יותר מאשר שקר גס. האלוקים עדיין עימנו ולא נטש את בניו היהודים מעולם.
 
העם היהודי בן אלפי השנים היה צריך להכחד עשרות פעמים במהלך ההיסטוריה האנושית אך האלוקים שמר בדרך נס על עמו הנבחר בגלות. אנחנו ניצלנו מהנוצרים והמוסלמים ועלילות הדם. ניצלנו גם מהגרמנים. ואנחנו הצלחנו להעלות בדרך נס לארצנו. הכל חזו בנסים האחרונים במלחמת המפרץ כאשר בתים התמוטטו ויהודים יצאו מהם ללא פגע! האלוקים עודנו איתנו ושומר עלינו.

 
- האיסלאם: במה הם מאמינים?

מוחמד היה יתום משני הורים. אביו מת לפני שנולד ואמו מתה בעודו ילד קטן. מוחמד גדל אצל סבו ואחר כך אצל דודו. כשהיה בן עשרים נשא אלמנה עשירה מאוד בת 40, אשר עסקה במסחר במכה (מעניין מדוע נשא מוחמד הצעיר והעני אלמנה עשירה ובוגרת כשהוא רק בן עשרים). לאחר שמתה אשתו הוא נשא אשה צעירה.
 
מוחמד לא למד את חוכמת הסוד והכישופים ולא היה יכול לשטות במאמיניו בעזרת ניסים מדומים. לכן הוא סלל את תורתו בעזרת שכירי חרב ומלחמות...
טרם הכריז על עצמו כנביא, היה מוחמד מסתובב בין היהודים ולומד את חוכמתם. אין זה פלא גדול שחש קנאה גדולה כאשר ראה את היהודים החכמים מתעטפים באוירה של שכינה בבית המדרש, כאשר אחיו עובדי אלילים ושופכי דמים.
 
בגיל 40 החליט מוחמד לספר שהוא ראה את מלאך האלוקים במערה ("חולם חלום") וקיבל ממנו חוקים חדשים להמונים, אותם קיבץ בספר הקוראן.
על ידי הפרימיטיביים שליוו אותו, נהיה מוחמד לנביא שקר בעל עוצמה רבה. רק ראו מה "חכמי" דת זו טוענים שההוזה הבטיח למאמיניו - אוכל משובח ותאוות בשרים מופקרת...
 
מכיוון שמוחמד הכיר בחכמת היהודים, הוא לא כפר בתורה, ואף רצה שהיהודים יכירו בו בתור שליח השם הממשיך את אותה תורה, מה שכמובן לא קרה.
כל הקוראן מושפע מהתורה הקדושה ודברי חז"ל, ועל אף שהוא חיקוי זול שלה (מוחמד מתבלבל פעמים רבות בקוראן על ההיסטוריה היהודית, כאשר הוא מזהה את המן הרשע כפרעה מלך מצרים...) ניתן למצוא בקוראן פתגמים רבים מדברי חז"ל ונביאי ישראל האמיתיים שקדמו לו.
 
מוחמד התנגד לאמונה הנוצרית, אך העדיף את הנוצרים על פני היהודים מכיוון שהם לא התנגדו למשיחיות השקר שלו. הקוראן שולל את האמונה בשילוש הנוצרי, ומקבל את עקרונות היהדות. ואף על פי כן מגנה מוחמד את היהודים וכותב שהנוצרים עדיפים עליהם (הקוראן: סורה 5, פסוק 85).
 
העמדה כלפי דת ישראל נקבעה בראשית ימי האסלאם, באותם ימים שבהם ניסה נביאם מוחמד למשוך את היהודים בעיר מדינה אל הדת החדשה שלו, ונכשל בנסיונו זה כשלון חרוץ. מאז נתבדתה תקותו להבנות מן ההצטרפות של קהילות היהודים המשכילות והנכבדות שבארץ חג'אז, נהיה יחסו אל היהדות שלילי. הוא ביטל מנהגים שקיבל מקודם מן היהודים.
מוחמד רצח אלפי אנשים בחרב, ואף נפצע כמה פעמים. בין השאר רצח כ-600 יהודים משבט קרייטה, ואיסלאם את נשותיהם וילדיהם בכח החרב.
 
המוסלמים טענו שהיה בתורה נבואות רבות המזכירות את שמו של מוחמד, עד שהיהודים מחקו את אותן פסקאות. אך טענה זו מופרכת היטב עצם העובדה שספר התורה הודפס בכמה מדינות שונות שנים רבות לפני שנולד מוחמד.
דת האיסלאם טענה שהיהודים זייפו את התנ"ך, והאשמה זאת נהיתה אחת הטענות העיקריות נגד היהדות. היא מופיעה לראשונה בקוראן בסורה ד' פסוק מ"ה וחוזרים עליה התיאולוגים המוסלמיים בכל הדורות. בפסקה אחת בקוראן סורה ב' פסוק קע"ד, נאמר שהיהודים "מכסים" פסוקים בתורה שאינם לרצונם. אך על עצם הזיוף אין חולקים ביניהם. זאת כאשר בתורה נכתב במפורש "לא תוסיף ולא תגרע!"

אך יותר מכל, האיסלאם טוען ל"ביטול" התורה ח"ו ומסירת חוקים חדשים לאנושות על פי מוחמד. מה שמחלק בין האיסלאם לבין שאר הדתות, ובין אלו שאחריתם גן עדן ובין אלו שאחריתם גיהנום.
 
כשממציאים שקר, ממציאים נס שאי אפשר לבדוק את עצם אמיתותו. הערבים מספרים: מוחמד עף עם הסוס שלו לירושלים! אין אחד בעולם שיכול להוכיח שזה לא קרה. כמו שאומרים - "לך תוכיח שאין לך אחות..."
לא ניתן להוכיח שהאלוקים התגלה למוחמד, ולמעשה הדבר היחיד שמקובל על כל הדתות כולן, היא האמונה בתורת היהודים כאמת מוחלטת.
 
 
- אמונה לעומת ידיעה...
 
כל דת מגינה על היסטוריה כלשהי, והיסטוריה כידוע לא ניתן "להמציא". השאלה היחידה היא "על איזו היסטוריה מגן העם?"
מוחמד, ישו ושאר "מוסרי הדתות" לא מסרו תורה לפני העם בהתגלות אלוקית מרשימה, אלא בהצנע, כאשר הם טוענים שהאלוקים נגלה אליהם במערה או מאחורי הגדר. כל אדם בעולם יכול לספר שהאלוקים נגלה אליו ומסר לו תורה וחוקים, לכך לא ניתן להאמין. אפילו פרעה טען שהוא אל.
 
כל דת מציעה איזה נביא, ישו או מוחמד, שטוען שאלוקים נגלה אליו בסתר ונתן לו תורה ומצוות. הרי זה דבר שניתן בקלות לזייף, היות וכל אדם מסוגל לטעון שהאלוקים דיבר אליו מאחורי ההר ונתן לו תורה ומצוות להמונים.
 
בודאי מאמין אתה שהיה אדם ששלט בצרפת וקראו לו "נפוליאון" או קיסר ברומי שקראו לו "יוליוס קיסר". למה אתה מאמין? כי אלפי אנשים ראו אותם והעבירו הלאה מה שראו. זה מה שנקרא: "מאורע היסטורי".
הדתות לעומת זאת מספרות על "ניסים פרטיים" שעשו המנהיגים שלהם.

הנוצרים, למשל, מספרים שישו קם לתחיה לאחר שצלבוהו. מי ראה? שלשה אנשים.
מי אמר שראו שלשה אנשים? איש אחד שכתב זאת בספר כמעט מאה שנה אחרי שזה קרה... סיפור כזה אפשר להמציא לא פחות ממה שממציאים סיפורים על צלחות מעופפות שיוצאים מהן אנשים עם אנטנות. אין זה מאורע היסטורי.
 
תורת ישראל לעומת זאת שונה מכל דת באופן נתינתה. התורה מעידה באופן ההיסטורי, המדויק והאמין ביותר כיצד התורה נתנה לפני מאות אלפי יהודים במעמד נשגב - דבר אותו לא מצאנו בשום דת, ולמעלה מזאת - דבר אותו שום הגיון לא יוכל להכחיש (כשם שמאורעות כשואה לא ניתן להכחיש בהגיון).
בתורת ישראל נכתב ברורות על מעמד הר-סיני שבו נכחו מאות אלפי יהודים שחזו בהתגלות האלוקית. כל ישראל קבלו את התורה ולא רק משה בסיני!

האלוקים התגלה רק פעם אחת בהיסטוריה האנושית לפני עם שלם, דבר אותו לא טען שום אחר אחר.
אני בטוח שגם הנוצרים היו רוצים לספר על מעמד הר-סיני מחודש משלהם, בו התגלה האל ומסר את הברית החדשה לישו לפני כל העם. אך הם לא יכולים לעשות זאת, פשוט, כי לא ניתן להמציא מאורע היסטורי המוני אל תוך ההיסטוריה האנושית.
לכן תורת ישראל היא תורת האמת ושונה מכל תורה אחרת. התורה עצמה (שהם מכנים "הברית הישנה") מנבאת את בואו של ישו נביא השקר ואוסרת לשנות את התורה כדי שלא נטעה בכך!
 
הקב"ה נכח ויצר את אחד המאורעות ההיסטוריים הגדולים ביותר בעת ההיא, כאשר הוציא עם שלם מארץ שלטת, על ידי מכות מופלאות שהראו את שליטתו בכל גרמי תבל. האלוקים גילה בעשרת מכות מצרים שהוא שולט בכל חוקי הטבע והבריאה.
 
האלוקים הראה כי הוא שולט במים, באש, בחיות, ברמשים, בחיידקים, בחיים ובמוות. שום נביא אחר לא הצליח להוכיח שאלוקים עומד מאחוריו ולא כישוף או שד. רק תורתנו מאפשרת גילוי אלוקי של בורא שמים וארץ, כך שלא קשה בכלל למצוא את תורת האלוקים בעולם.
 
מספיק לערוך השוואה קצרה בין היהדות לכל דת אחרת שתעלה על דעתך כדי להבחין היכן האמת והיכן השקר.

 
- התרמית הגדולה בשתי הדתות...

עכשיו, התרמית הגדולה
בשתי הדתות - הנצרות והאיסלם!

 
ישו ומוחמד. הנצרות והאיסלם מאמינים, כידוע, בספר התורה של היהודים ומכבדים אותו בהכירם במעמד הר סיני ובנתינת התורה ליהודים דאז על ידי בורא עולם כמאורע היסטורי.
אך באותה תורה שניתנה על ידי בורא עולם במעמד הר סיני, כתוב שרק נביא השקר ישנה את התורה.
אלוקים אומר במעמד הר סיני (שבו הנצרות והאיסלם מאמינים בלב שלם ובעיניים עצומות):

"וְעַתָּה יִשְׂרָאֵל, שְׁמַע אֶל-הַחֻקִּים וְאֶל-הַמִּשְׁפָּטִים, אֲשֶׁר אָנֹכִי מְלַמֵּד אֶתְכֶם, לַעֲשׂוֹת--לְמַעַן תִּחְיוּ, וּבָאתֶם וִירִשְׁתֶּם אֶת-הָאָרֶץ, אֲשֶׁר יְהוָה אֱלֹהֵי אֲבֹתֵיכֶם, נֹתֵן לָכֶם.
(דברים ד,ב) לֹא תֹסִפוּ, עַל-הַדָּבָר אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוֶּה אֶתְכֶם, וְלֹא תִגְרְעוּ, מִמֶּנּוּ--לִשְׁמֹר, אֶת-מִצְווֹת יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם, אֲשֶׁר אָנֹכִי, מְצַוֶּה אֶתְכֶם."
שמעתם? "לא תוסיפו ולא תגרעו!" לא לשנות את החוקים שאלוקים נתן במעמד הר סיני. ומה בדיוק עשו ישו ומוחמד?

משה אומר בשם ה' (בספר דברים ד,ה):
"רְאֵה לִמַּדְתִּי אֶתְכֶם, חֻקִּים וּמִשְׁפָּטִים, כַּאֲשֶׁר צִוַּנִי, יְהוָה אֱלֹהָי: לַעֲשׂוֹת כֵּן--בְּקֶרֶב הָאָרֶץ, אֲשֶׁר אַתֶּם בָּאִים שָׁמָּה לְרִשְׁתָּהּ. (ד,ו) וּשְׁמַרְתֶּם, וַעֲשִׂיתֶם--כִּי הִוא חָכְמַתְכֶם וּבִינַתְכֶם, לְעֵינֵי הָעַמִּים: אֲשֶׁר יִשְׁמְעוּן, אֵת כָּל-הַחֻקִּים הָאֵלֶּה, וְאָמְרוּ רַק עַם-חָכָם וְנָבוֹן, הַגּוֹי הַגָּדוֹל הַזֶּה."
שמעתם? "למי עוד אלוקים ייתן תורה וחוקים ומשפטים אם לא לעמו הנבחר?!"
"זאת תהיה החוכמה שלכם לעיני העמים!"

(ד,ז) כִּי מִי-גוֹי גָּדוֹל, אֲשֶׁר-לוֹ אֱלֹהִים קְרֹבִים אֵלָיו, כַּיהוָה אֱלֹהֵינוּ, בְּכָל-קָרְאֵנוּ אֵלָיו.
"כי מי גוי גדול אשר לו אלוקים קרובים אליו, כ- ה' אלוקינו!" למי עוד אלוקים יהיה קרוב? גוי?! מוחמד, ישו?!
(ד,ח) וּמִי גּוֹי גָּדוֹל, אֲשֶׁר-לוֹ חֻקִּים וּמִשְׁפָּטִים צַדִּיקִם, כְּכֹל הַתּוֹרָה הַזֹּאת, אֲשֶׁר אָנֹכִי נֹתֵן לִפְנֵיכֶם הַיּוֹם.
"ומי יהיה גוי גדול, שיהיו לו חוקים ומשפטים כמו שיש בתורה שנתתי לכם היום?!" מי? ישו? מוחמד?! איפה תימצאו חוקים שישוו לחוקי התורה? בברית החדשה?! בקוראן?!

(דברים ד,לג) "הֲשָׁמַע עָם קוֹל אֱלֹהִים מְדַבֵּר מִתּוֹךְ-הָאֵשׁ, כַּאֲשֶׁר-שָׁמַעְתָּ אַתָּה--וַיֶּחִי.
(ד,לד) אוֹ הֲנִסָּה אֱלֹהִים, לָבוֹא לָקַחַת לוֹ גוֹי מִקֶּרֶב גּוֹי, בְּמַסֹּת בְּאֹתֹת וּבְמוֹפְתִים וּבְמִלְחָמָה וּבְיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה, וּבְמוֹרָאִים גְּדֹלִים: כְּכֹל אֲשֶׁר-עָשָׂה לָכֶם ה' אֱלֹהֵיכֶם, בְּמִצְרַיִם--לְעֵינֶיךָ."
"האם אלוקים ייקח לו איזה גוי מעם של גויים זרים לתת תורה, חוקים ומשפטים?!"

מה קרה? אלוקים שינה את דעתו? והרי היתנבא על הגלות וסיפר שישראל יהיו בגלות ויעבדו שם עץ ואבן...
ובכל זאת נשאר אלוקים עם עם ישראל ובחר בהם לעם הסגולה לכל הדורות!

האלוקים יהיה עם עם ישראל לכל הדורות:
(דברים, ד,לה) "אַתָּה הָרְאֵתָ לָדַעַת, כִּי יְהוָה הוּא הָאֱלֹהִים: אֵין עוֹד, מִלְּבַדּוֹ. לו מִן-הַשָּׁמַיִם הִשְׁמִיעֲךָ אֶת-קֹלוֹ, לְיַסְּרֶךָּ; וְעַל-הָאָרֶץ, הֶרְאֲךָ אֶת-אִשּׁוֹ הַגְּדוֹלָה, וּדְבָרָיו שָׁמַעְתָּ, מִתּוֹךְ הָאֵשׁ.
(ד,לז) וְתַחַת, כִּי אָהַב אֶת-אֲבֹתֶיךָ, וַיִּבְחַר בְּזַרְעוֹ, אַחֲרָיו; וַיּוֹצִאֲךָ בְּפָנָיו בְּכֹחוֹ הַגָּדֹל, מִמִּצְרָיִם."
אלוקים אהב את אבות היהודים (אברהם, יצחק ויעקב) ולכן "יבחר" בזרעו אחריו - שעם ישראל יהיו העם הנבחר לקיים את חוקי השם לכל הדורות.
(ד,מ) וְשָׁמַרְתָּ אֶת-חֻקָּיו וְאֶת-מִצְווֹתָיו, אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם, אֲשֶׁר יִיטַב לְךָ, וּלְבָנֶיךָ אַחֲרֶיךָ--וּלְמַעַן תַּאֲרִיךְ יָמִים עַל-הָאֲדָמָה, אֲשֶׁר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לְךָ כָּל-הַיָּמִים."
אלוקים חותם את התורה סופית כאשר הוא אומר שעל ישראל לשמור את חוקי התורה לכל הדורות ולהורישם לבנים אחריהם.

מכל הדברים האמורים לעיל, רואים ברורות שהאלוקים, בורא העולם, נתן תורה אחת עם כל החוקים והמשפטים לעם אחד, שבו בחר מכל העמים, לכל הדורות במעמד עצום לפני למעלה משני מליון איש, ולא לפני אילו קומץ אנשים פשוטים שיעבירו את המסר...
אם ישו ומוחמד מאמינים בלב שלם בכל התורה, וזאת כמובן ידוע לכל, מכאן שהם סותרים את עמדתם!
הנצרות והאיסלאם מאמינים שהאלוקים שינה את דעתו, את חוקיו ואת עמו הנבחר. מטרת המאמר היא להוכיח שאין כך הדבר ע"י התורה עצמה ועיקרים השאובים מאותן דתות הסותרים את המסורה שברשותינו.

 
רק דת היהודים, לאורך כל הדורות, מעבירה לנו מאורע היסטורי על התגלות אלוקית לפני עם שלם. רק דת היהודים מדווחת על נסים בקנה מידה שרק בורא עולם מסוגל לו, ורק היהודים הצליחו לשרוד כדת מאורגנת במשך אלפי שנים, כאשר תרבויות ענק כרומא, יוון ופרס נעלמו כליל.
 
היכן נמצאת האמת?
אני חושב שההיסטוריה האנושית זועקת את התשובה.
 
בברכה,
דניאל בלס.
 
 
 

 
 
 

 
 
  לחץ כאן כדי לצפות בתגובות לדף זה!
 
 
     פעולות נוספות
 
הידעת?
 
בקישור "תגובות לדף זה" (למעלה), ניתן לקרוא וגם להוסיף תגובות על המאמר!
 
 נצרות ואיסלאם  דיון בשני חלקים  דתות המזרח  דתות עתיקות
 
     אתה נמצא כאן:  משמעות ודתות > דתות מהעולם > מונותאיזם