דבר פשוט - על מציאות האלוהים, מאת דניאל בלס
 
 
 
 
   ראשי - מפה
   אבולוציה ובריאה
 
 
  >  מציאות הבורא
 
 
  >  החוברת
 
 
  >  רצון הבורא
 
 
  >  גיל העולם
 
 
  >  בריאה - ראשי
 
 
  >  אבולוציה - ראשי
 
 
  >  פילוסופיה - ראשי
 
 
 
 
   משמעות ודתות
   השקפה ודעות
   שאלות ותשובות
   תורה ויהדות
   סרטים והרצאות
   הורדות (חינם)
   הכר את יהדותך
   פרטים והדרכה
 
 
 
 

דבר פשוט - הבורא וחוקי הטבע

דו-שיח * סיפור מתח * סוף מפתיע!
 
מאת דניאל בלס
 
 
 
הבורא
האמת
החוברת
גיל העולם
 

 
>  להורדת החוברת בקובץ PDF לחץ כאן!
לפרטים נוספים לחץ כאן!
  
 
קרח ומים משמים
 
 
ויכוח סוער פרץ בין פרופסור חילוני לדובר חרדי! שאלות פילוסופיות עמוקות הוטחו זה בפני זה, על אחת השאלות המהותיות ביותר בהיסטוריה האנושית.
 
פגישה בין פרופסור חילוני לדובר חרדי  ●  300,000 טון של מים בענן אחד!  ●  האם הכל חייב להיות כפי שהוא?  ●  חוק טבע קטן ומופלא  ●  מה שמאפשר את קיומנו העדין  ●  כל חוק טבע חל בכל היקום כולו!  ●  פתיתי השלג, היהלומים של הטבע  ●  אבל זה נוצר מעצמו!  ●  ביקרת פעם במפעל למכוניות?
 
 
 
 
הפלא ופלא או מקרה והבל
 
 
הויכוח הסוער מעלה בלא חשש גם את השאלות הקשות והמרתקות ביותר על המציאות והחיים. האם המפץ הגדול נוצר מעצמו? ואיך אנחנו מחליטים אם דבר כלשהו הוא טבעי או על-טבעי? הפילוסופיה מרחיקה לכת ומגלה את האמת המרתקת על היקום בו אנו חיים!
 
אילולא חוקי הטבע, לא היו "נוצרים" חיים  ●  המפץ הגדול, תכנון או סתם צירוף מקרים?  ●  חוקי הטבע היו כאן עוד מהמפץ הגדול  ●  הסימטריה והתכנון מעידים על בורא, גם בלי תאימות לחיים  ●  חוקי הטבע טבעיים או שאולי הם בעצם על-טבעיים?  ●  הם נראים לנו טבעיים... כי התרגלנו לקיומם!  ●  כמו קריעת ים סוף מידי כמה שעות!  ●  כך הוא הטבע, מושלם וסימטרי מעצמו!
 
 
 
 
אשליה או מציאות
 
 
פרופסור נמרוד חזר לביתו, בטוח בעצמו, והתיישב מול מרקע הטלויזיה. מחשבות שונות חלפו בראשו עד שלפתע שמע רעש צורם מכיוון חדר העבודה! כאשר פתח את הדלת נגלה לעיניו מראה מפחיד ביותר, אשר גרם לו לנסוע באישון לילה לביתו של דעואל כדי להראות לו את הבלתי יאומן!
 
מחשבות מטרידות  ●  אם אתה קיים, תוכיח לי!  ●  לפתע שמע הפרופסור רעש צורם מכיוון החדר  ●  רוחות? שדים?  ●  הכל בגלל השיחה עם דעואל!  ●  חשוב מאוד  ●  אתה לא תאמין לי גם אם אספר לך!  ●  פשוט דמיינת כמה דברים...
 
 
 
 
שולחניטוס הנימרודציה
 
 
הויכוח הסוער פורץ שוב, כאשר השניים חוזים במראה "הבלתי אפשרי" ומתחילים להסיק מסקנות. מסתבר שמה שנראה לנו כבלתי אפשרי הוא אפשרי מאוד כאשר מביטים על המציאות באופן אובייקטיבי. ברם, פרופסור נמרוד לא יודע עדיין דבר על מה שעומד לקרות לנגד עיניו והאמת שהוא עומד לגלות על עצמו והחיים...
 
אמרתי לך!  ●  זה הטבע!  ●  אתה מנסה ללמד אותי מוסר?!  ●  זה על-טבעי! ברור שזה על-טבעי!  ●  אתה פשוט לא מדען אובייקטיבי!  ●  כמו ילד קטן...  ●  צריך להיות עיוור כדי לא לראות את זה!  ●  העט כותבת מעצמה!
 
 
 
 
שאלות ותשובות על החוברת
 
 
קראתם את כל הסיפור ועלו בכם שאלות שונות? כאן תמצאו את התשובות! מקבץ שאלות נפוצות ששואלים על הסיפור (מיועד רק למי שקרא הכל!)
 
פרופ' נמרוד ודו-השיח שבסיפור - היו או לא היו במציאות?  ●  מהי בדיוק הפואנטה/המסקנה של הסיפור?  ●  ושאלות נוספות...
 
 
 
 
הערות מדעיות על החוברת
 
 
פרק המיועד למי שקרא את הסיפור ועלו בו שאלות מדעיות שונות, על חוקי הטבע והיקום. כאן נוכיח, שגם מבחינה מדעית, ברור הדבר כי תכנון עומד מאחורי היקום, ולעולם אסור לראות את הדברים כמובנים מאליהם...
 
חוקי הטבע? כח הגרביטציה? האם תורת היחסות של איינשטיין לא עונה על השאלות הללו?  ●  כח הגריבטציה לפי ניוטון  ●  תורת היחסות של איינשטיין  ●  מכניקת הקוואנטים של בוהר.
 
 
 
 
חוקי הטבע והמדענים שהגו אותם
 
 
הידעתם שטובי המדענים הסיקו על קיום בורא? כאן תמצאו אותם ועוד מגוון ציטוטים מפיהם. סטיבן הוקינג, אייזיק ניוטון, אלברט איינשטיין ורבים נוספים!
 

הידעת שגדולי המדענים הסיקו על קיום בורא?  ●  שאלו את ניוטון "איך אתה מאמין בקיום בורא?"  ●  הדגם לא יכול להיווצר מעצמו!  ●  מדענים רבים הבינו את הברור מאליו  ●  גם פרופסור הוקינג מבין זאת  ●  לא צריך להיות איינשטיין בשביל להבין זאת!

 
 
 
 
 

על החוברת: דבר פשוט!

 
"אין פה שום דבר מופלא, חוקי הטבע הם דבר פשוט ומובן מאליו!"
 
חשבתם פעם - אולי זה לא הכל?
אולי יש בחיים הללו יותר מאשר הנגלה לעין?
 
אם אתם פוחדים לגלות את האמת שמאחורי החיים, החביאו מהר את החוברת הזו ואל תציצו בה לעולם... גם אל תספרו לאף אחד על קיומה, כי זהו חומר לוהט מאוד...
אך אם אתם בכל זאת לא פוחדים, יתכן ויש לכם סיכוי לגלות את האמת על החיים, על היקום וגם... את התשובה לשאלת השאלות, את האמת על עצמכם!
 
 
הצטרפו אלינו למסע מרתק על מציאות שלא הכרתם... חוקי הטבע, המפץ הגדול והיקום כולו. עובדות מדהימות על היקום ורעיונות שיפילו אתכם מהכסא! דו-שיח ההופך לסיפור מתח עם סוף מפתיע, ומסקנות שלא מהעולם הזה...
 
 
 
 
 

 
 
 
 

 
 
  לחץ כאן כדי לצפות בתגובות לדף זה!
 
 
     פעולות נוספות
 
הידעת?
 
שתי לחיצות על כפתור העכבר יקחו אותך תמיד לראש הדף!
 
פרק 1 - מים
פרק 2 - המפץ
פרק 3 - אשליה
פרק 4 - שולחניטוס
פרק 5 - שו"ת
פרק 6 - מדע
פרק 7 - חוקי טבע
 
אתה נמצא כאן:  בריאה > מציאות הבורא > החוברת